Digital sykmelding - En innføring

Kategorier:

Annet

Fra 15. januar skal hele landet over på digital løsning for sykemeldinger. Kurset vil gi informasjon og praktisk veiledning om emner vi trenger kunnskap om innenfor området. 

Abonnement:

Nivå:

2

Kursinformasjon

Opptak tilgjengelig

Varighet: 00:28:30
Dato: 09.01.2018

Vi bruker cookies (informasjonskapsler) for å forbedre tjenesten vår og for å tilpasse personlig innhold. Ved å fortsette å bruke nettsiden samtykker du i bruken av cookies. Les mer X

Fra 15. januar skal hele landet over på digital løsning for sykemeldinger. Dette er aktuelt for alle som jobber i Accountor, både som arbeidsgiver, arbeidstaker og regnskapsfører. På webinaret vil Anne Jernsletten, HR-rådgiver, gi informasjon og praktisk veiledning om emner vi trenger kunnskap om innenfor området.

Kort om temaer som vil bli gjennomgått:
• Begreper innen digital sykemelding
• Digital sykemelding
• Digital søknad om sykepenger
• Delegeringer i Altinn
• Interne rutiner for oppfølging av sykefravær 

Kursholder: Anne Jernsletten | HR-rådgiver i Accountor

Oppdateringstimer

Annet0,5 t

Opptak (Demo)


Dette er en kort demo av opptaket. Lengde er 5 minutter.
Registrer deg for gratis testperiodeBestill abonnement

Innhold

1: Innledning
00:00:49 Aktuelt for alle
00:01:34 Noen begreper vi må kunne
00:02:48 Digital sykemelding – for hvem/hvor?
00:03:01 Digital søknad om sykepenger
2: Altinn.no
00:03:24 Delegeringer i Altinn
00:05:27 Rettigheter i Altinn
3: Søknad om sykepenger
00:08:38 Innenfor arbeidsgiverperioden - ny sykmelding
00:10:29 Innenfor arbeidsgiverperioden – forlengelse/tidligere sykmeldt
00:11:13 Utenfor arbeidsgiverperioden
00:12:57 Gangen i en digital sykemelding
00:24:04 Utfordringer?
00:25:41 Fordeler ved digitalisering
00:26:47 Spørsmål